Regulamin

REGULAMIN CHALLENGE LECHIA TENNIS - IV EDYCJA

 

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem rozgrywek jest Lechia Tennis Club. Rozgrywki Challenge Lechia Tennis dalej zwane są też Ligą.
  2. Każdy z uczestników Ligi zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego regulaminu.
  3. W Challenge Lechia Tennis udział mogą wziąć wszyscy bez względu na płeć oraz wiek.
  4. Rozgrywki prowadzone są w kategoriach: OPEN, PRO, SENIORZY 60+, LADIES, DEBEL oraz MIKST.
  5. Turnieje Masters są turniejami kończącymi rozgrywki danej kategorii. Termin turniejów: 13-15.09.2019. Ilość osób grających w poszczególnych turniejach zależna jest od ilości uczestników w danej kategorii. Dla uczestników Masters przewidziane są nagrody.
  6. Wpisowe do Ligi wynosi: 100 zł – jedna kategoria, 50 zł – każda kolejna. Płatność należy uregulować przed rozpoczęciem rozgrywek w recepcji Klubu lub przelewem na konto klubowe: 74 1940 1076 3144 5513 0000 0000, w tytule wpisując: imię, nazwisko oraz dopisek „wpisowe liga”. Nieuiszczenie opłaty w terminie skutkować będzie niedopuszczeniem do gry.
  7. Każdemu zawodnikowi, w celu rozegrania meczu ligowego, przysługuje 15% zniżki na wynajem kortu (wg cennika na sezon letni 2019, promocje nie łączą się). Zawodnicy dzielą się opłatą za wynajem kortu po połowie.
  8. Osoba wyzywająca musi posiadać minimum 3 nowe piłki.
  9. Wszystkie mecze Challenge Lechia Tennis odbywają się na kortach ceglanych Organizatora. 
  10. Jeśli zawodnicy dokonają rezerwacji i nie stawią się na mecz będą w obowiązku przed kolejnym spotkaniem w pierwszej kolejności uregulować zaległość za nieodwołany kort.

Organizacja Ligi

  1. Terminarz Ligi: 06.05.2019 – 11.09.2019
  2. Sposób zapisu: on-line: https://korty.org/lechia/rozgrywki
  3. Siła gry i lista rankingowa ustalona jest na podstawie rozgrywek z III edycji. Osoby, które dołączają do IV edycji dopisane są na dół listy, a o pozycji decyduje kolejność zgłoszeń. W kategorii PRO, DEBEL i MIKST decyduje kolejność zgłoszeń.
  4. Istnieje możliwość dopisania się do Ligi w trakcie jej trwania. Osoby te zaczynają z ostatniego miejsca na liście.

 

Zasady rozgrywek

  1. Każdy mecz odbywa się na zasadzie „WYZWANIA”.
  2. Warunkiem rozegrania meczu jest wyzwanie przeciwnika za pośrednictwem systemu on-line, dostępnego na stronie www.korty.org.
  3. Każdy zawodnik znajdujący się na liście rankingowej może wyzwać na mecz gracza znajdującego się w rankingu 10 miejsc wyżej (PRO, DEBEL, MIKST 5 miejsc).
    Jeśli wyzywający: 
    - wygra mecz: awansuje na pozycję wyzwanego, a wyzwany i pozostali zawodnicy za nim sklasyfikowani przesuwają się o jedno miejsce w dół rankingu, 
    - przegra mecz: klasyfikacja zostaje bez zmian.
  4. Zawodnik rzucający wyzwanie ma obowiązek w terminie 3 dni (72 godziny) od daty wyzwania: 
    - ustalenia ze swoim przeciwnikiem daty i godziny meczu, 
    - zarezerwowania kortu, 
    - wprowadzenia terminu do systemu on-line. 
    W przypadku niedopełnienia tych obowiązków zostaje automatycznie przyznany walkower na korzyść wyzwanego, a rzucający wyzwanie otrzymuje ostrzeżenie.
  5. Zawodnicy ustalają dogodną datę meczu dla obu stron. Wyzwany podaje minimum trzy terminy, w tym przynajmniej jeden popołudniowy. Terminy te muszą uwzględniać dostępność kortów.
  6. Jeśli zawodnicy nie porozumieją się co do daty spotkania, wyzywający musi dostosować się do jednego z terminów podanych przez wyzwanego.
  7. Mecz należy rozegrać w terminie nie dalszym niż 10 dni (240 godzin) od daty wyzwania. W ostatnich dniach trwania Ligi gracz musi przyjąć wyzwanie, chyba że do końca rozgrywek zostało mniej niż 7 dni (120 godzin). Wtedy wyzwanie może zostać anulowane bez konsekwencji dla obu stron.
  8. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z wyzwanym, wyzywający ma obowiązek zgłoszenia tego faktu do Opiekuna Ligi minimum 24 h przed automatycznym walkowerem. W tej sytuacji Opiekun Ligi będzie próbował skontaktować się z wyzwanym. W przypadku braku kontaktu wyzwanemu grozi przyznanie walkowera na korzyść wyzywającego.
  9. Zawodnicy grają do 2 wygranych setów, przy stanie 1:1 w setach rozgrywany jest super tie-break (do 10pkt).
  10. Wynik spotkania należy zgłosić w recepcji Klubu zaraz po zakończonym meczu. Brak zgłoszenia wyniku będzie traktowane jako mecz nierozegrany.
  11. Zaleca się rezerwację kortu na 2h. Jeśli czas ten okaże się zbyt krótki i nie będzie dostępnego kortu na dokończenie spotkania, zawodnicy mogą dokończyć mecz w innym terminie, ale w okresie regulaminowych tj. 10 dni od daty wyzwania. Jeśli jest to niemożliwe (np. mecz odbywa się 10. dnia od daty wyzwania) zawodnikom przedłuża się termin o kolejne 48h. Jeśli mimo to nie uda dokończyć się spotkania wg powyższych wytycznych spotkanie zostanie anulowane bez rozstrzygnięcia.
  12. Zawodnik, który przegrał mecz może wyzwać innego gracza, jednak nie wcześniej niż po upływie 24 godzin od terminu spotkania.
  13. Zawodnik, który wygrał mecz nie może zostać wyzwany w ciągu 48 godzin od terminu spotkania, ale może w tym czasie rzucić wyzwanie kolejnemu graczowi.
  14. Zawodnik, który poddaje mecz przed jego rozegraniem, otrzymuje ostrzeżenie.
  15. W wyjątkowych sytuacjach Organizator zastrzega sobie prawo do anulowania meczu.

Kategorie

  1. OPEN – może zapisać się każdy amator tenisa.
  2. PRO – może zapisać się osoba posiadająca umiejętności na poziomie 5.0 i wyższe wg skali NTRP (opis poziomów umiejętności: załącznik 1, dostępny na dole).
  3. SENIOR 60+ - może zapisać się każdy, kto ukończył 60 lat.
  4. LADIES – może zapisać się każda Pani.
  5. DEBEL – może zapisać się każdy lubiący rozgrywki deblowe.
  6. MIKST – może zapisać się każdy lubiący rozgrywki mikstowe :) 
  1. Zawodnik może zapisać się do wielu kategorii, jeśli spełnia powyższe wymogi.
  2. Zawodnik, który awansował do więcej niż jednego turnieju Masters, może zagrać w jednym wybranym przez siebie.
  3. W każdym momencie trwania rozgrywek można zmienić kategorię lub dopisać się do kolejnej.
  4. Jeśli zawodnik z OPEN będzie chciał i będzie spełniał kryteria może przepisać się do PRO i na odwrót - zawodnik PRO może przepisać się do OPEN.
  5. Zawodnik, który przepisuje się z kategorii OPEN do PRO, zostaje zapisany na ostatnim miejscu na liście i gra wg zasad ogólnie panujących w Lidze, natomiast osoba, która przepisuje się z kategorii PRO do OPEN startuje z ostatniego miejsca na liście, ale ma możliwość rzucenia wyzwania do 30 miejsc wyżej na liście (w tym celu należy skontaktować się z Opiekunem Ligi).

 * Debel, Mikst

  1. Każdy zawodnik zapisuje się pojedynczo i samodzielnie rzuca wyzwanie osobie znajdującej się wyżej na liście. Zadaniem każdej ze stron jest znalezienie partnera na mecz!
  2. Jeśli zawodnicy posiadają stałego partnera do gry, każdy z pary może zapisać się oddzielnie i rzucać wyzwanie w swoim imieniu lub para wystawia swojego reprezentanta, który widnieje na głównej liście rankingowej.
  3. Przy każdym wyzwaniu będzie możliwość dopisania w widocznym komentarzu jaki był pełny skład grających.
  4. Do rozgrywek deblowych również może zapisać się osoba, która nie ma partnera deblowego. Liga ma dużą bazę zawodników, więc na pewno znajdzie się ktoś chętny do gry. UWAGA! Partnerem do gry może być osoba, która nie należy do Ligi!
  5. W celu ułatwienia komunikacji i poszukiwania partnera została utworzona dla graczy Challenge Lechia Tennis zamknięta grupa na Facebook’u: https://www.facebook.com/groups/369425413658931/about/

 

Zasady korzystania z urlopu

  1. Każdy zawodnik ma prawo zgłosić swoją nieobecność (również spowodowaną kontuzją) korzystając z tzw. urlopu, którego długość w ciągu sezonu może wynieść łącznie maksymalnie 28 dni, przy czym najmniejsza ilość dni na jaką można jednorazowo wziąć urlop to 7 dni.
  2. Przebywając na urlopie zawodnik nie może być wyzwany do pojedynku.
  3. System przy wyzwaniu nie zlicza 3 zawodników będących na urlopie.
  4. Urlop nie przysługuje graczom w okresie 21 dni przed zakończeniemsezonu rozgrywek, tj. od 22.08.2019.
  5. Urlop jest ważny pod warunkiem odznaczenia go przez zawodnika w systemie on-line.

 

Zasady otrzymywania ostrzeżeń

  1. Każde spotkanie zakończone walkowerem (tj. przypadek, w którym co najmniej jeden z zawodników poddaje mecz przed wejściem na kort lub w uzasadnionej sytuacji, w której Organizator tak postanowi) oraz automatyczne walkowery przyznawane przez system są tożsame z otrzymaniem ostrzeżenia w systemie.
  2. W zależności od liczby uzbieranych ostrzeżeń, każdy walkower powoduje spadek o tyle pozycji, ile dany gracz uzbierał ostrzeżeń do momentu przyznania walkoweru.

 

Postanowienia końcowe

  1. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatora.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu, jeśli zmiany uzna za konieczne w celu usprawnienia rozgrywek.
  3. Organizator w uzasadnionych sytuacjach ma prawo nie dopuścić zawodnika do rozgrywek lub usunąć go w trakcie ich trwania.
  4. Opiekun Ligi: Sylwia Golder, tel. 796 921 478.

 

Kierujmy się ideą, że to regulamin został stworzony dla graczy, a nie gracze dla regulaminu, więc bawmy się dobrze! :)

 

ZAPRASZAM DO DOŁĄCZNIA DO GRUPY NA FACEBOOK'U:

https://www.facebook.com/groups/369425413658931/about/

 

 

 

ZAŁĄCZNIK 1

Opis poziomów umiejętności tenisowych wg USTA / NTRP

System umiejętności NTRP - system opracowany przez U.S. Tennis Association (federacja tenisowa USA) w skali od 1.0 do 7.0 w ramach National Tennis Rating Program (NTRP).

1.0 Ten gracz dopiero rozpoczyna grę w tenisa

1.5 Ma ograniczone doświadczenie i ciągle głównie koncentruje się na utrzymaniu piłki w korcie.

2.0 Potrzebuje doświadczenia kortowego (ogrania). Ma widoczne braki w technice, ma pojęcie o podstawach gry singlowej i deblowej.

2.5 Uczy się oceniać lot piłki, ale ma słabą umiejętność krycia kortu (brak dostatecznej znajomości geometrii kortu). Wytrzymuje krótkie wymiany prowadzone w wolnym tempie z graczami o podobnych umiejętnościach.

3.0 Radzi sobie z uderzeniami granymi w średnim tempie. Nie czuje się komfortowo przy wszystkich uderzeniach. Ma kłopoty z uzyskaniem odpowiedniej kontroli, głębokości i siły uderzeń. W deblu gra w ustawieniu jeden z przodu jeden z tyłu (pamiętajmy, w deblu staramy się dążyć do uzyskania i utrzymania linii równoległej do siatki)

3.5 Umie wybierać uderzenia w zależności od sytuacji, ale nadal ma problem z ich głębokością i z ich doborem.  Zaczyna wykazywać pewną agresję w grze przy siatce, poprawił krycie kortu i uczy się pracy zespołowej w deblu.

Przykładowy film

4.0 Umie dobierać uderzenia pod względem kontroli, głębokości z forhendu i bekhendu przy różnych zagraniach plus zdolność do grania z powodzeniem lobów, smeczy, uderzeń przygotowawczych do ataku przy siatce i wolejem. Czasem wymusza błędy serwisem i widać u niego umiejętność gry zespołowej w deblu. Może przegrywać wymiany przez niecierpliwość.

Przykładowy film

4.5 Zaczyna nabywać umiejętność posługiwania się siłą i rotacją i zaczyna radzić sobie z tempem, ma dobrą pracę nóg, umie kontrolować głębokość zagrań i zaczyna dobierać taktykę do danego przeciwnika. Umie uderzać pierwszy serwis silnie i dokładnie i plasować drugi serwis. Ma tendencję do przestrzeliwania trudnych zagrań. W deblu gra agresywnie (ofensywnie).

Przykładowy film

5.0 Ma dobrą antycypację uderzeń i czasami zagrywa efektowne piłki. Posiada regularność, na której może opierać grę. Umie grać regularne winnery i wymuszać błędy przeciwnika po jego krótkich piłkach. Umie operować wolejem (kończyć nim). Umie grać loby, skróty, półwoleje i smecze. Umie uzyskać odpowiednią głębokość uderzeń i rotację przy większości drugich serwisów.

5.5 Jego główną bronią, którą rozwiną, jest siła i/lub regularność. Może zmieniać taktykę i styl gry w czasie meczu i umie grać efektywnie pod presją.

6.0 Zasadniczo nie potrzebuje wskaźnika NTRP. Obecne rankingi i dawne rankingi mówią za niego. Ten gracz jest notowany w krajowych rankingach.

7.0 Żyje z tenisa – zawodowiec.